måndag 26 januari 2015

Une histoire d'amour...

Veckan har gått snabbt
Har inte riktigt registrerat allt som hänt
Lärt mig om hållbar klädkonsumtion
Skrattat åt ett fånigt missförstånd som jag trodde var värre
Påbörjat ett förhoppningsvis trevligt samarbete med några andra människor
Inte kommit försent eller försovit mig till en enda föreläsning
Blivit förargad efter att ha haft lektion i miljövård
Fått höra hur dåligt Östersjön mår
Hur många gifter det finns i Österbotten
Haft en helg som flugit förbi
Aldrig ätit så mycket i hela mitt liv som lördags
Haft det mysigt och sett på film, spelat på datorn
Diskuterat bröllop (inte mitt)
Lekar, sång och musik
Kommit in i en inspirationsvåg
Skrivit en kärlekssång under några timmar

"Att älska med ömhet och stötta varann
Det lovar vi varandra
För evigt skall vandra, vi två, hand i hand
Älskling, nu är jag din"

Eller som vår kloka vän Nalle Puh sa:

Skall skriva en franska uppsats nästa vecka
"Une histoire d'amour"
Funderar på stumhet och kärlek
Kommer att tänka på "The Piano"
Den vackraste/bästa filmen jag någonsin sett och kommer att se
Lyssnar på Rainymood och lugn pianomusik
Lite som en vaggsång
Jag hatar tystnad
Men den tystnaden som finns under vattnet är någonting annorlunda
Nästa magiskt...


Är glad åt det jag hunnit med
Accepterar det jag inte hunnit med denna vecka
Har nu registrerat det som hänt
Är nöjd med mitt liv just nu
Det är det enda som räknas, just nu.
Inte det som varit, inte det som kommer att ske
Bara att vara här, i nuet.
Då är jag som nöjdast.
Då kan jag också älska mig själv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar