fredag 23 januari 2015

Min första header, copyright-funderingar och chokladmousse....

Nu har jag suttit hela kvällen och läst på hur man "enkelt" sätter copyright på sina bilder. Jag har använt mig av gratisfunktionen på hemsidan: Watermark.ws vilket tog sjukt länge, men bättre göra det nu än när jag har ännu mer bilder på bloggen. Det känns också tryggt att ha det nu på bilderna då typ nästan alla bilder här är tagna av mig.

Sedan tycker jag att jag har saknat något på min blogg, och så kommer jag på att typ alla bloggar har en header, det ser såå mycket proffsigare ut, och även mer välkomnande. Så nu har jag också gjort en. Vad tycks? Är själv ganska stolt över den. My hippie, forest, happy face, me.



Sedan så lyxade jag också till min torsdagskväll/natt med att laga chokladmousse. Receptet finns: Här
Det är inte riktigt så LCHF eftersom jag tar det med honung som det står i receptet istället för t.ex. sötningsmedel, men så länge jag gör ett medvetet val så känner jag mig nöjd. Jag hade inget kokosgrädde så det fick bli vanlig grädde vilket också går minst lika bra. 

Det är så gott (!), men ingenting för den sockersugne, eftersom det nog inte är sött i den mening en normal människa tycker att någonting är sött, haha (har fästmannen som referens). Jag toppade det med massor av hallon från Bergöskogarna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar