lördag 3 januari 2015

Symaskinskörkortet klarade jag en gång...

Senaste gången jag sydde var i 7:an i högstadiet och jag minns bara att jag hade jättehöga förväntningar på mig själv då jag skulle sy en "jättehäftig" tröja, som skulle vara lila och ha halvgenomskinliga armar och sned nedre kant... Usch, vad den blev ful, tror jag gömde bort den då jag kom hem och använde den aldrig. Efter det så kände jag att textilslöjd kanske inte riktigt var min grej och brydde mig inte alls om sådant ända tills jag började gymnasiet. Då plötsligt blev jag sugen att börja sy igen, men det fanns inga sådana kurser i gymnasiet och vi hade ingen symaskin hemma och det hamnade i skedet "jag vill, men kommer mig inte för", som varade i nästan hela 5 år. Varje år lite mer längtan till en egen symaskin.

Men i jul fick det vara nog, NU ska jag ha en egen symaskin bestämde jag mig för, och nu har jag den köpt! Prövade den för första gången i kväll (i natt), lusläste allt i manualen för att vara på den säkraste av alla säkra sidor. Hittade en sliten t-skjorta som jag klippte en del av och försökte sy några streck.


Jag fick både den undre och den övre tråden påträdd *stolt* 


Mitt lilla försök lyckade faktiskt ganska bra, så nu blir det väl bara att införskaffa en massa spännande tyg, fodringar, trådrullar och liknande, så får vi se vad mitt första riktigt projekt blir!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar