fredag 23 januari 2015

Pasta behöver inte bara vara mat...

Nu äter jag ju inte pasta, eftersom spannmål går bort på LCHF, men det betyder inte att jag tänker rata pasta helt, eftersom jag själv anser att pasta är ett utmärkt inredningsredskap när man vill liva upp köket lite.


Dessa glasflaskor köpte jag på Syrransgarderob.fi, som för övrigt är en riktigt bra finlandssvensk nätloppis-sida. Jag har köpt tiotals kläder och andra föremål därifrån, och det är alltid lika spännande då ett paket dimper ner i brevinkastet efter att ha väntat någon vecka. 

Jag tänkte att jag skulle lägga någonting i glasflaskorna när jag köpte dem, men det har aldrig blivit av, så nu en dag bestämde jag mig för att pyssla lite...

Så vad behövs?
  • Tomma glasflaskor av valfri modell
  • Pasta
Sedan är det bara att låta kreativiteten blomma!



Tyckte själv att dessa två sorter såg trevliga ut, men man kan ju ta vilka pasta som helst.

Sedan är det alltså bara att lägga i pastan i glasflaskorna hur man vill och resultatet ses här nedan:



Jag tycker själv det ser helt supersnyggt ut, en klar förbättring från de tomma glasflaskorna som jag tidigare bara haft i köket.


Här är de nu då tillsammans med mina gojjibär, som också får ha en egen fin burk. Den burken fick jag någon gång som present med godis i. Godisarna är uppätna för lääänge sen, men burken lever vidare i säkert många år ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar