lördag 28 februari 2015

Varm kakao och Trynolf, min gullegris...


Har gjort en nät-tent idag under dagen och varit på floraövning då vi har övningshelg den här helgen. Då jag kom hem var jag sugen på någonting varmt så gjorde lite varm kakao . Har faktiskt aldrig gjort varm kakao LCHF-style förut, men inte var det någonting svårt det heller.

Varm kakao - LCHF Källa: (www.lchfgourmet.se/goda-drycker-lchf/varm-choklad-lchf/)

  • 1,25 dl vatten
  • 1,25 dl grädde
  • 2 tsk kakao
Lägg allt i en kastull och koka upp, färdigt!

Jag vispade upp 1/2 dl grädde och rev också lite choklad ovanpå för att det ser ännu godare ut! Ååh, jättemumsigt!




Trynolf är min nya favoritlampa som jag köpte på loppis förra året. Fästmannen döpte honom och han är absolut min nya gullegris (nåh, okej, fästmannen är väl nog det också, hehe). Jag brukar till och med "pajja" (klappa?) honom när vi sitter och äter ibland, tror jag blivit lite knäpp, haha! Men han är bara såå sööt, absolut en av de bästa loppisfyndet någonsin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar