tisdag 10 februari 2015

Mitt första egna kvartett-arr och ett trevligt återseende...




Jag har kämpat med det nu den senaste veckan, av helt fri vilja. Idag tog jag slutspurten och gjorde det färdigt. Mitt första kvartett-arr.

Jag hörde låten "All about that bass" för inte så länge sedan, och då hörde jag en cover som jag föll för direkt. Originalet föll inte mig i smaken lika mycket som den där covern gjorde och jag lovade mig själv, att om jag ska skriva ett arr till en kvartettsång så ska jag absolut pröva göra ett arr till "All about that bass".

Men inte nu, jag har för mycket på gång är ju nog vad jag borde tänka. Men då jag blir tillfrågad att delta i en kvartettävling som går av stapeln denna lördag så blir det lite "nu eller aldrig". Så då valde jag att ändå vara med och vilja skriva ett arr, fast jag har hundratusen andra saker som jag också måste göra.  Men än så länge har jag inte missat en enda absolut deadline, så då tycker i alla fall min hjärna att jag ska passa på.

Jag har ju ingen aning om hur det kommer att låta, eftersom vi inte hunnit öva det jag skrivit ännu, men det är ju nog en speciell känsla att sjunga någonting man själv skrivit ett arr till. Lite egen touch men också mycket inspiration från andra youtube-covers. Jag har  ändrat ett flertal ord från originalet också eftersom språket är ganska grovt i det, hehe. Det blev hela fem och en halv sida! Inte dåligt för ett första arr måste jag ju nog säga.

Här är alltså covern som jag själv fastnade för. Den är en mer jazzig version av originalet.


En annan härlig sak som hänt idag:

Jag har fått tillbaka min ring!

Och nu faller den inte av mig mera, tjohoo! De verkar också ha putsat och slipat den lite, för den blänker som bara den. Nu känner jag mig hel igen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar