tisdag 3 mars 2015

Projektarbetet är äntligen (nästan) färdigt! Jobbade till 05.30 på morgonen...




Ååh, vilken känsla. Jobbade in i det sista under natten till måndagen. Blev färdig kl. 05.30 på morgonen och hade då jobbat från 23.00 på söndagskvällen. Så är det att vara nattmänniska, men jag ska nog försöka att ändra mina jobbvanor och sovvanor till det bättre efter det här. Kommer troligtvis inte att fungera men jag kan ju försöka ha det i tankarna i alla fall. 

Första steget är alltid att uppmärksamma att det finns ett "error" någonstans. Mitt är att jag inte verkar vilja börja göra saker förrän det är mitt i natten och det leder då till att jag knappt får någon sömn. Mitt flow verkar också komma först efter elva på kvällen, vilket då förstås känns skönt, men annars jobbigt om jag har tidiga morgnar att stiga upp till. Tänk om man kunde få flow mitt på eftermiddagen istället? Precis som det är meningen att studera. Man ska inte studera under nätterna, eftersom man då skall sova och föreläsningarna är också enbart på dagarna, höhö. Jag tror ändå på att jag kan lära mig få flow också under dagarna, men det kräver satsning som jag nu just inte ännu gjort.

Det här projektarbetet har jag och en annan studerande gjort nu under januari och februari. Uppsatsen blev hela 37 sidor lång! o.O Det trodde jag inte när vi började. Det enda som är kvar av "kursen" är att hålla en 30 min presentation om projektarbetet och det ska vi hålla nästa vecka, måndagen den 9 mars kl. 14.00 vid CLL, Centret för Livslångt Lärande. Välkomna ifall ni inte har någonting för er då, kan ju vara roligt att ha mer än kursansvarige på plats i publiken, hehe.

Edit: Det blir troligen kl. 16.00 :)

Parentes: 

Ifall någon är uppmärksam så ser ni att mitt efternamn har "grönt" under sig. Det är någonting som jag har tvingats drags med ända sedan jag jag började skriva dokument. Såhär säger Word åt mitt efternamn: "Beakta ordformen (Nedergård). I vanlig text kan den kännas ålderdomlig eller främmande". 

Man bah, javisst, tack så mycket för uppmuntran! Nästan så att jag längtar till att byta efternamn för att slippa ha det problemet då jag skriver dokument. Jag vet, i-landsproblem. Ska gå och sova nu, hehe.

2 kommentarer:

  1. undrar riktigt vem du är släkt med :) Jag har alltid bästa flow efter kl 23 då jag skriver tal...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, fy mamma som för över dåliga vanor åt mig ;)

      Radera