tisdag 17 februari 2015

Fyra kategorier, fem saker om mig...

Det har cirkulerat en "fem-saker" lista runt flera finlandssvenska bloggare de senaste dagarna och jag vill också vara med. Jag lever själv med den livsstilen att det än så länge inte finns tillräckligt med positivt tänkande och jag vill vara med och förändra det! Naiv vill jag inte vara, t.ex. kommer ni aldrig höra från mig att "äh, klimatuppvärmningen är strunt, det löser sig nog så småningom", men det vardagliga positiva tänkandet borde absolut lyftas upp mera och jag vill göra allt jag kan för att hjälpa till. Bara genom att le under dagen får mig att bli gladare. Jag kan se ut från fönstret ett mulet , grått och trist väder, men om jag ler så biter den där "negativiteten" inte mig lika lätt och jag kan fortsätta min dag utan att den "blivit förstörd av vädret" eller liknande.

Jag tycker alla (även de som inte bloggar) ska göra en sådan här lista och våga tycka bra saker om sig själv! Här kommer min lilla "fem-saker" lista:


Fem saker jag är bra på:

Att skratta.
Att få andra att må bra.
Att tänka och fundera.
Att jobba under stress (på gott och ont).
Att improvisera och reagera vid plötsliga händelser.

Fem saker jag gillar med min kropp:

Min figur.
Mina fötter.
Min händer.
Min icke platta rumpa. x)
Att den reagerar. Äter jag bra mår kroppen bra och visar det, 
äter jag dåligt berättar också kroppen det, 
både på utsidan och insidan.

Fem saker jag är stolt över:

Att ha övervunnit min depression i gymnasiet.
Att jag har lärt mig att inte behöva vara perfekt.
Att jag har börjat älskar och tycka om mig själv för den jag är.
Att jag aldrig i min tonårstid var någon annan än mig själv.
Allt jag hunnit och lyckats med hittills i mitt liv!

Fem saker jag är tacksam över:

Att jag haft de föräldrar och släktingar jag har som gjort mig till den jag är idag.
Att ha träffat en så underbar själsfrände.
Alla de möjligheter jag har fått ta del av hittills.
Allt det stöd jag fått av olika personer i min närhet.
Att jag fått bo och växa upp i "världens bästa land"!

Det här citatet av John Lennon tycker jag passar bra in på vad jag vill få ut av mitt liv:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar