söndag 28 juni 2015

Mitt smultronställe vid villan - Där kan jag blunda och höra vågornas brus...


Ikväll var jag till villan tillsammans med mamma och mommo, sedan kom även moster med barn dit. Vi grillade korv och satt ute på terassen medan solen lyste klart på himlen och myggorna inte ville åt oss i den friska vinden, som ändå var ganska svag. Jag passade på att gå runt och ta lite foton innan kvällsmaten och här sitter jag även vid mitt lilla "smultronställe", som är på klippan bredvid villan. Där har jag många gånger suttit och bara tittat ut mot havet, ofta även sjungit någon sång eller bara blundat och lyssnat på vågornas brus. Just här vid klippan är solnedgången också som finast under sommarhalvåret och jag har många fina solnedgångar som jag tagit precis här.


Här syns det att villan är ganska högt upp, så även om vattennivån skulle höjas markant i Östersjön så borde villan vara ganska så säker ett bra tag, haha.


Och här ser man mitt smultronställe på klippan lite längre bort ifrån, taget från samma plats som "villabilden" ovanför.


Här är morfars rökugn där han rökte fiskar. Finns nog ingenting så gott som nyrökt abborre, jag är så tacksam att jag fått smaka av morfars rökta abborrar och hoppas vi också lär oss hur man ska använda den så att kunskapen kan gå vidare.


Rakt bredvid villan på klippan finns också det här land/vattenmärket som var mycket högre förut och som inte är i bruk mera, men som lämnat som ett fint märke där uppe också.


Och så hittade jag ett söndrigt äggskal så några fågelungar har troligen kläckts här på klippan också och lämnat det lilla skalet efter sig...

Hoppas jag kan få sitta vid mitt smultronställe vid solnedgången någon gång ännu i sommar, eller flera. Det är så underbart att ibland bara sitta för sig själv och filosofera, koppla bort allting och bara lyssna. Alla borde ta sig tid att lyssna på det naturen har att ge, fågelsången, havets brus och vindens ljuva viskningar... det lever man länge på.. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar