måndag 22 juni 2015

Midsommar 2015 - Jag kan ännu höra vågornas brus...


Hemma igen (eller inte riktigt eftersom jag ännu är på Bergö) efter att ha varit ute till fästmannens farsas villa ute på en (ganska stor) ö tillsammans med hans särbo och fästmannens syster, man och barn. Riktigt roligt har vi haft och barnen tog nog ut allt av mig under de två dagarna jag var där, haha, men med god mat, trevlig dagsutflykt, bastu och härligt umgänge var det nog en riktigt trevlig midsommar.


Det regnade när vi startade på torsdagseftermiddagen med båten påväg till villan, men sedan höll vädret sig ganska bra under hela midsommaren ändå.


Lugnt påväg till villan med båten mellan regnskurarna...


Lilla jag i härligt, risigt hår och regnjacka på som ju sig bör i en båt, eller, hmm...


På fredagskvällen när vi kom tog vi det väldigt lugnt, gick runt på stället och åt god kvällsmat tillsammans. På lördagen sov jag och fästmannen för länge (enligt barnen, haha), men sedan när vi alla stigit upp var vi ute på en liten utfärd längs med stranden. Jag och barnen hittade många fågelfjädrar och så hittade vi några fina träbitar också som formats fint av havsvattnet. Efter det satte vi igång bastun och tog årets första dopp, "vinterklåddin" som vi brukar säg på dialekt. Inte var det varmt inte, men med bastu gick det nog. Var i och doppade mig 3 gånger innan det fick vara bra för midsommarsvalkan. På kvällen åt vi också helt enorma mängder mat med varmrätt 1 & 2 och efterrätt därpå. Sedan kunde man gå också lägga sig efter allt ståhej och njuta av den underbara solnedgången utanför.


Några mer bilder hade jag egentligen inte tagit eftersom jag helt glömde bort kameran i allt ståhej, men fina minnen har jag kvar och de underbara solnedgångarna under sommaren är helt fantastiska, de lever jag länge på!

Nu hoppas jag på att värmen börjar komma ordentligt så jag kan få fara till stranden och doppa mig varje dag! Och äta mycket glass, hihi...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar