torsdag 11 juni 2015

Minisemester i Bergö: Fotobomb!


Idag började jag mitt sommararbete som sommarkantor i Korsnäs församling, men innan det spenderade jag 3 dagar i härliga Bergö (där fästmannen är ifrån). Det kändes härligt efter allt att åtminstone ha 3 dagar då jag bara tagit det lugnt. En eftermiddag var vi ute och gick med fästmannens hund Molly, som är 11 år nu, så hon är en ganska gammal tjej; jag tog kameran med och försökte få fram Bergö:s charm, för visst är Bergö ändå härligt. 

Fast Molpe och Bergö är grannbyar så känns det ändå annorlunda att vara på det ena eller det andra stället. Så här kommer en stor fotobomb av hur jag förknippar Bergö, varsågoda! Man kan klicka på bilderna för att förstora dem.



Bergö Öråd har varit väldigt finurliga med att lägga upp egna skyltar på hur vissa vägar "egentligen heter" och ska uttalas. Det känns faktiskt som en fin sevärdhet och jag tycker det är roligt att försöka hitta alla skyltar de satt upp. Bra motion och frisk luft får man ju på köpet. Sedan så är det ju kul att få ha en skylt där det står "Molpe" också, finns inte så många (eller ens någon annan?) av dem. "Färjställe" är ju också ett ganska finurligt ord.



Molly är alltså en dvärgschnauzer och här är vi ute och går runt "Perisgrund". På den översta bilden i det här inlägget så tog jag foto på en ponny som vi mötte och även några får som såg väääldigt misstänksamma ut mot Molly. Det finns många får på Bergö (har ju nog funnit ännu mer) och även här för man vissa får ut till holmarna runt Bergö så de får vara där och äta sig mätta under sommaren.

På den här bilden är det också några blickar ut mot havet från fästmannens mormors och mammas villa. Hav, hav, överrallt!


Sedan har jag alltid varit fascinerad av små detaljer och tycker om att zooma in på objekt lite nu som då, hehe. Det blir en ganska random samling nog av mina inzoomade objekt.



Bergö är nog härligt, men det är Molpe också. Vi vill ju båda gärna flytta tillbaka hit sedan när vi studerat färdigt, men det blir väl nog en hård kamp mellan Bergö och Molpe, än har vi inte bestämt oss var vi skulle bosätta oss då den dagen kommer, haha. Det får tiden utvisa, som man brukar säga...

1 kommentar: