torsdag 4 juni 2015

Bastumeditation - Jag känner mig som en ny människa!


Ååh, vilken härlig känsla att fått vara i bastun här hemma en stund! Känner mig helt "zen" som stenarna här ovanför haha. Jag tror det var mer än ett halvt år sedan jag sist var i en bastu, ååh, vad jag längtar tills jag har ett eget hem med en egen, fin bastu!

Det är någonting magiskt att gå i bastun, speciellt när man går själv. Jag brukar lägga mig ner och spärra fötterna och händerna upp i/mot taket, sluta ögonen och bara filosofera för en stund. Bastumeditation kallar jag det (verkar tydligen som att det t.o.m är ett ord (?)). Bättre meditationsfeelis kan man inte få i alla fall. En kombination av en lugn kropp och härlig värme gör under för min själ!

När jag skulle duscha av mig hittade jag lite bastutvål från Dermoshop och wow, det doftade helt underbart, kändes som att jag mitt i allt var på villan eller i skogen. Sedan stannade det också en härlig, svalkande känsla kvar i hela kroppen efteråt. Jag läste att det var för att den innehåller mentol. Hittade den faktiskt på deras hemsida också (haha, rekommenderar helt fritt här nu bara): Bastutvål - Dermoshop, men den var faktiskt helt superbra! Kände mig som en ny människa efteråt med allt gammalt bortputsat och en ny Jasmine träder fram! Aah, härligt! Ro i kroppen och lugn i sinnet.. <3

Nu ska jag krypa ner under ett svalt täcke, men först vill jag tacka alla som läste mitt förra inlägg om hur jag skäms över mitt gymnasium och alla fina kommentarer jag har fått av andra utanför bloggen. Det blev mitt mest lästa inlägg hittills, så jag är lite tagen ännu, men jag tror det är ett viktigt ämne som inte får komma fram så ofta, så jag är jätteglad att så många velat ta del av mina tankar. Jag har de senaste åren skrapat bort all ängslan för att hålla tyst om saker jag är oense om, så tala, det gör jag och det tänker jag fortsätta med också!


Nu längtar jag till sol och bad så jag får basta vid villan också! Kom, kom, kom, härliga sommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar