tisdag 24 mars 2015

Det finns så mycket jag vill göra och lära mig!

Hejsan! 

Jag har inte flyttat till en liten hydda i regnskogen ännu även om jag inte har hörts till på bloggen på länge. Jag har haft så mycket för mig att dagarna bara går i ett och även om jag har en massa att blogga om så hinner jag helt enkelt inte eftersom det finns så mycket annat jag borde (eller inte borde?) göra. 

Inlämningsuppgifter en efter en, nya kurser och gamla som fortsätter ännu hela period fyra, böcker som ska läsas och lånas, sånger som ska övas och sjungas i kören och deltagande i en massa annat random, såsom JA Challenge Turku och bilutfärd till Helsingfors för att se Devin Townsend Project.  Båda sakerna var helt otroligt bra! Då har jag ändå inte nämnt min och fästmannens försök till att hänga med i serierna vi följer. Nu är vi redan två avsnitt efter på the walking dead och snart börjar nya säsonger av andra serier som vi följer och har följt sedan tidigare. Inte heller nämner jag den lilla nörden som ibland dyker upp i mina tankar och leder till att jag spelar world of warcraft 6 timmar istället för att göra uppgifter tills nästa dag. Som också gärna bara vill sätta sig framför tv:n och spela igenom ps3-spelen "Journey" eller "Ni No Kuni". Sedan är jag ju en person som älskar att pyssla och har åtminstone tre projekt jag skulle vilja göra, såsom en till scraapbooking-bok, en "planch" till köket om säsongsgrönsaker (haha, okej, det låter lite löjligt, men jag vill!) och projektet "min hållbara garderob", som jag skulle kunna skriva om i ett eget blogginlägg...eller inte...eller jo, hoppas att jag kommer ihåg att göra det!

Sedan "skriver" jag ju kandin i vår också...

Men jag älskar att ha fullt upp, även om jag gärna vill hålla det på en medelmåttig nivå (vilket sällan fungerar). Det är så svårt, då det finns så mycket jag vill göra och så mycket jag vill läsa om och lära mig! T.ex. bara för att jag håller på att göra en inlämningsuppgift i "ekologi och miljövård 1" och läser en mening om buddhismen så börjar jag googla på buddhismen. Sedan ser jag en gullig uggla och börjar se på en massa gulliga ugglor på google för att inte tala om att fästmannen snabbt snappar upp min förtjusning av ugglor och skickar youtube-klipp på söta ugglor åt mig. Sedan ska jag försöka svara på en fråga om utrotningshotade arter och börjar läsa en massa intressant och kommer helt på villospår då jag följer den ena länken efter den andra. Jag blir alltid helt amazed över allt som jag hittar på nätet, helt otroligt vad mycket det finns, och ändå är det bara en liten, liten droppe i det stora näthavet, hihi.

The struggle is real...

Men det är självvalda plågor och jag klagar inte. Skulle jag inte göra det jag gör nu skulle jag göra tusen andra saker istället. Jag älskar att lära mig och ta åt mig all information som jag någonsin hör, även om det är svårt att minnas allt då allting är så intressant. Tankspridd är ju också en av mina "Sims-egenskaper", hehe.

Jag ska försöka skriva lite oftare, men ifall det blir ett långt uppehåll igen så är det inte för att jag sitter i ett hörn och filosoferar om livet, utan för att jag troligtvis läser om intressanta saker på nätet och håller på med en massa saker på en och samma gång!


Avslutar med en fin solnedgång över Hallis som jag tog under det året då fästmannen bodde i Hallis medan jag var hemma i Österbotten och skrev på studenten. Det känns otroligt att vi levde ett distansförhållande i ett helt läsår, det känns så avlägset. Jag vill minnas att det var en jättejobbig period, men allt blev som bortblåst efter att vi flyttade ihop hösten 2013 i en trevlig tvåa i Östra Studentbyn. 

Det är intressant hur någonting som kan kännas så oändligt till först blir ett vagt minne sekunden det försvinner... <3

2 kommentarer:

  1. Ah, morr, jag skrev redan en kommentar men så tryckte jag som vanligt på Logga ut, för den knappen är precis där som jag tycker att publicera-knappen BORDE vara!

    Men jag skulle alltså bara säga att jag kan relatera till det du skriver, om att vilja göra tusen saker :) (och att jag också vill ha en plansch med säsongsgrönsaker i köket ;) )

    Men framför allt kan jag relatera till att något som känns så oändligt blir ett avlägset minne när det är över. Jag var ju på utbyte fyra månader i USA ett halvår efter att jag och sambon blivit ihop, och det var kanske inte den allra bästa planeringen... men nu är det fyra år sedan jag var i USA och det är ju en helt annan tidsrymd än de där ynka fyra månaderna som jag var där. Så här i efterhand kan jag ju tycka att jag kunde ha utnyttjat tiden bättre medan jag var där, men å andra sidan kommer jag nog ihåg hur jag kände medan jag var där också...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, yee, jag är inte det enda "konstiga" som vill ha en sån plansch i köket, hihi!

      Joo, när man är borta, eller när någon annan är borta så känns det som en evighet, men sedan tänker man ju inte på mera när det är över. När det är över är det bara över.

      Radera