lördag 14 mars 2015

En perfekt dag!


Hela den här veckan har jag haft jättemycket att göra. Jag har jobbat och jobbat med studierna och även haft lite mer program än vanligt inom kören. Jag har till följd av det sovit alldeles för lite. Därför startade den här dagen perfekt som första dagen då jag fick vila ut, riktigt ordentligt! Vi gick och lade oss kanske lite efter 1 igår och vaknade runt 1 idag. Det är en helt otroligt underbar känsla att vakna upp till ett strålande solsken och helt utvilad!


Men det var bara början. Igår hade vi gjort laxröra och jag hade bakat fröknäcke (Recept), men det lämnade en del, så det blev en lyxig frukost med laxröra på fröknäcke och mint-te med kokosolja i, mums!


Vi tvättade lite kläder och sambon fixade lite i akvariet, då jag kom på en superfinurlig idé; "Kan vi inte fara ut och jogga lite?" En liten (eller ganska stor) parentes är alltså att varken jag och speciellt inte fästmannen har varit ut och jogga på länge. Jag har inte joggat en enda gång under hela vintern och han har inte joggat sen typ grundskolan, haha. Så vi bestämde oss för putsa mjukisbyxorna, skorna och fara iväg. Vi joggade längst ån där det inte är asfalt och det blev hela 2,5 km! Jee!


Väl hemma blev det en skön dusch och nu känner jag mig som en ny människa!

Fortfarande känns 2,5 km inte så väldigt långt för mig. Jag brukade jogga 10 km en gång vi veckan förr i början av gymnasiet, men fästmannen tyckte det här var jättebra: "E ji bra du ha fått så dåli kondition så jag kan buri kom ut å jogg me de". Haha, vad ska man säga, tack? :D

Nu har vi tagit upp inrefilé ur frysen som vi fick hemifrån och tänkte laga potatis- och broccoligratäng  till det och kanske korka en rödvinsflaska. Kan uppdatera med bild sedan ikväll. Än är inte vårens studier slut, men lite har det börjat lugna ner sig. 

Hoppas ni andra också haft en superbra dag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar