onsdag 25 mars 2015

Glad Våffeljärn!


Jag: "Glad våffeldag älskling!"

Fästmannen: "Glad våffeljärn!"

Jag: "Vaah? Hahahaha..."

Sedan skrattar jag hysteriskt i minst 5 minuter, eftersom det alltid brukar vara jag som säger någonting skumt och konstigt. Och då menar jag. alltid... Men den här gången var det fästmannens tur! Det var ju inte ens grammatiskt korrekt, det borde ju i så fall varit "Glatt våffeljärn", hehe, men jag tyckte det var helt hilarious!

Men glad våffeldag på er allihopa!

Du kanske tror att man inte kan äta våfflor om man äter LCHF - men då har du fel!

Finns en massa olika recept på nätet, sambon valde att följa det här. Sedan gjorde han vanliga våfflor åt sig själv. En superman är han som är villig att göra våfflor både åt sig själv och mig.


Vilken smet är vilken? Den färggladare till höger är ju såklart LCHF.


Enkla saker. Vispa grädde till med lite vaniljpulver. Sedan höstplockade hallon från Bergö direkt från frysen, hehe.


Mums! Smakade som en slags våffelomelett eftersom det ändå är 4 ägg i den, men oj, vad mätt man blev! Sedan så äter man ju våfflan tillsammans med grädde och bär, så då märks smaken ännu mindre. Jag är nöjd och jag fick fira våffeldagen jag också!

2 kommentarer:

  1. Attans att jag inte har nåt våffeljärn..! Vet förresten inte ens om det går att få tag på här på Teneriffa.. :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äsch då! Jag vet faktiskt inte hur utbrett "våffeljärnet" är i Europa, men den som söker kanske finner till sist :D

      Radera