söndag 19 april 2015

Såhär ser det ut när jag skriver kandi...



Vad har jag gjort under helgen nu då? Mest suttit och skrivit på min kandidatavhandling såklart! Därför tänkte jag visa lite hur min arbetsplats sett ut under helgen:





5 saker jag behöver när jag skriver kandi:
  • Musik!! 
    • Har loopat igenom random spellistor av instrumental musik: medeltida, celtic, irländsk, asiatisk... you name it.
  • Utrymme!
    • Jag älskar att sprida ut mig, så att jobba vid skrivbordet gick inte mer... Vardagsrummet kändes som en bättre plats att sprida ut sig på. Soffan är också tillräckligt stor för att man ska kunna ändra sittställning nu som då.
  • Dryck och snacks!
    • Har druckit te och vatten hela helgen, te för att hålla värmen och hålla mig pigg, vatten eftersom det släcker törst mest.
    • Choklad och nötter <3
  • Ljus!
    • Man kan ju inte arbeta i mörker, så det är bra att ljuset är starkt i vardagsrummet under dagen och eftermiddagen. Har varit väldigt soligt dessa dagar också vilket på något sätt hållit mitt humör väldigt uppe också. Haft på taklampan och golvlampan under kvällen och natten för att hålla det så ljust som möjligt också då.
  • Bekväma kläder!
    • Ska man sitta hela dagarna och läsa, göra anteckningar eller skriva så vill man inte sitta i tajta jeans och spänt bh.. Nope! Mjuka byxor, en lös topp och en kofta går alldeles utmärkt! Barfota är också skönast!


Hoppas ni andra också haft en bra helg! Jag har i alla fall känt mig väldigt produktiv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar