onsdag 15 april 2015

Förhandsröstning och små, härliga vårtecken!


Har haft så fullt upp att jag var påväg att missa förhandsröstningen! :o 

Men, som tur var, så kom jag på det igår kväll och funderade hela morgonen ännu på vem jag ville lägga min röst på. Testade Yle Valkompassen och hade även testade den typ två gånger för en tid sedan. Hade tre stycken som hade samma åsikter som mig i 83% av fallen, vilket jag tyckte var härligt.

Cyklade iväg till Stadsbiblioteket och följde kön som ringlade sig till och från förhandsröstningsstället. Det här var andra gången jag röstade någonsin (tror jag?) och för första gången själv, eftersom jag var med min mamma förra gången då det var första gången jag skulle rösta då. Pirrigt värre idag, men det gick nog bra. Hoppas bara att min röst kommer till rätt valdistrikt!

Eftersom vi har en rättighet att få rösta här i Finland ska man absolut vara med och påverka. Jag anser att man inte kan klaga på vårt system och vår regering med riksdag och allt ifall man inte ens själv varit med och påverkat.

Så har ni ännu inte röstat så finns det bara en chans till och det är på söndag, på självaste valdagen! Glöm inte att rösta!

Påväg hem förbi Domkyrkan såg jag också några små, gula blommor på marken och knoppar som börjat slå ut på kvistarna börjar vara många nu. Det tar nog inte länge innan det blir grönska överallt! Me like! <3

Jag och fästmannen har redan i någon månad fantiserat om hur vi i vår igen kan ta våra cyklar och cykla längs med ån och ta en kall dryck med tillbehör på någon av Åbos restaurangbåtar som vi gjorde förra våren innan vi åkte hem till Österbotten över sommaren. Längtar...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar